Tisdagens och söndagens

Ååååååååååååh vad det gick bra i tisdags! Skulle som vanlig på konfa på kvällen så jag longerade istället för att rida. Han har varit lite så att han inte har gått ut på volten utan stått och tittat på mig och bara flyttar bakdelen och jag har inte vetat hur jag ska göra innan. MEN I TISDAGS då jävlar hände det grejer :D Jag knöt fast ett rep i änden på mitt spö så att det blev som en kort carrot-stick. Jag petade lite på honom i början men insåg att det inte gick så bra. Slog sedan i marken med "sticken" med min högra hand så att han skulle gå ut i vänster varv. Och han förstod vad jag ville!!!! :D :D Blev sååååå glad :D I början fick jag slå ganska mycket i marken så han skulle hålla igång men i slutet behövde jag nästan bara smacka :D Blev lite galopp också men mest trav i båda varven :) I slutet kunde han gå ett par varv i skritt utan att vända in :) Jätteduktig ponny och jag blev så stolt :love: Han tyckte nog det var kul också, han blev riktigt mysig innan vi gick hem :') Hoppas att jag kan träna för Norah den 21:e April! :P
I söndags var det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄR superhärligt väder! :D Red Grunnarpsrundan som jag inte ridit på jättelänge :) Var nära på att möta en lastbil på den smala vägen men vi hann aldrig komma ut på den vägen som tur var :) Resten av rundan gick bra och det var riktig vår ute, så härligt :love: Blev mest skritt eftersom det är mest asfalt, men också lite trav :)
-
Måste tömma mitt minneskort på mobilen så blir tyvärr inga bilder :( Får tömma det imorn ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback