Söndagens riddagbok

Idag red jag lektion för första gången på typ ett halvår! :) SÅ SKÖNT och SÅ ROLIGT! :D Red för en tjej som heter Maja, det är hennes mamma som har paddocken jag brukar rida i. Hon är bara ett år äldre än mig, men jätteduktig :)
Tränade mest på att han skulle lyssna på mig, öka och minska traven, jobba på i galoppen osv. Det gick bra, blev några bocksprång i protest från Koolio, haha! Inte så konstigt när vi inte har jobbat ordentligt på jättelänge, och efter vintern med! Kan ju inte rida så ordentligt på vintern då paddocken är frusen.
Inte säkert jag hinner med lektion nästa helg. Maja skulle tävla (hon kom inte ihåg vilken dag) och på söndag ska jag på konfadag i Värö ;) Hoppas i alla fall att jag hinner med en lektion. Har saknat det mycket märkte jag idag!
Var riktigt jobbigt, min kondis är ju inte på topp precis, haha ;) Menmen, det får vi fixa!
Trött ponny som funderar på vart han ska rulla sig :)

Kommentarer
Wilma - Häst & Foto skrev:

Är det din ponny? :D

2012-03-11 @ 12:03:23
URL: http://wilmaandersoonn.blogg.se/
Wilma - Häst & Foto skrev:

Är det din ponny? :D

2012-03-11 @ 12:03:24
URL: http://wilmaandersoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback