Lördagens riddagbok

Uff, jag skäms lite över att jag inte har skrivit på 4 dagar (!!!!) :o Men så kan det gå när man har full upp med annat.
I lördags red jag för Maja igen. Gjorde en övning som var bra och rolig :) Jag ska förklara.
Börja med att skritta rakt upp mellan konorna. Gör halt mellan konorna, stå ett par sekunder och sen skritt igen. På mitten av kortsidan börjar ni trava, gör volter runt varje sockerbit och se till att hästen har samma tempo i volterna som på raksträckorna. Sen börjar det om igen.
När man har gjort övnongen i skritt/trav kan man göra den helt i trav. Skillnaden blir bara att man skrittar ett par steg mellan konorna istället för att göra halt (självklart kan man göra halt direkt från traven och sedan trav direkt igen om man vill!)
I galopp flyttar man sockerbitarna lite mer mot mitten så att volterna inte blir så små. Inga avbrott mellan konorna, försök bara att rida RAKT! Det kan vara nog så svårt, haha!
Japp! Det var det vi gjorde :) Det gick bra! Visst blev det några skutt från Koolio när det blev jobbigt men så är det alltid :) Han jobbade bra och det var jättekul! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback