Torsdagens riddagbok

Jag har bestämt mig för att bli bättre på att skriva riddagbok! Mest för min egen skull, kan ju vara kul att läsa hur det gick och om man har utvecklats. Sist jag skrev red jag i paddocken och gjorde "Os-ringarna", så det var ett tag sedan. Men nu till torsdag!
Jag red (och mamma gick) den lilla Grönkullen-rundan. Det är en runda som brukar ta ungefär 40 min, men vi travade inte så mycket och gick inte så fort så det tog 60 min ;)
Det gick bra! Markoolio skötte sig jättebra, när vi var inne i kullen eller vad man ska säga, så flög det upp en fasan rakt framför oss :O Fast jag blev nog räddare än Koolio, han lugnade sig fort och sen var det inget mer med det! Söten :)
Sista biten hoppade jag av och gick/sprang, vinden var ISANDE kall, huh! :S
När vi kom tillbaka så sadlade jag av och kratsade bort snöklumparna som var i hovarna. Flätade svansen, och mockade. Riktigt kul att mocka när han är inne, låter dörren stå på vid gavel så står han där och ser sig omkring :) En utav hans favoritsysselsättningar, tror jag bestämt!
Sen tränade jag lite "hov" och "bergsgeten" också, han börjar få kläm på "hov" ganska bra! :D

Kommentarer
malin skrev:

ÅH vad kul med riddagbok! Jag har ju skrivit det ett tag nu och jag lovar, det är jättekul att se hur man utvecklats!! :D

2012-01-28 @ 09:28:38
URL: http://mauolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback