Ny kategori: Riddagbok

Idag red jag till Maritas paddock. Det tar ungefär en halvtimma att skritta dit. Vädret var underbart, solsken och blå himmel. När jag kom till paddocken så gjorde jag en övning i trav med volter. En bra övning där man mjukar upp hästen i båda sidor.
Röd: Rid i vänster varv och vänd rätt upp på mitten av kortsidan. Gör först en volt åt vänster. Sedan en volt åt höger osv. Rid ut i höger varv.
Blå: Rid i höger varv och vänd rätt upp på mitten av kortsidan. Gör först en volt åt höger. Sedan en volt åt vänster osv.
Bra uppvärmning. Jag red lätt, men man kan ju välja att sitta ner i traven om man vill det :) Beroende på paddockens storlek blir det ju olika många volter ;) Jag gjorde nog fler än på bilden eftersom den paddocken är väldigt stor. Hoppas att ni förstod min fina bild (a)
Vi kan ju kalla övningen för "OS-ringarna" :)
_________________________________________________________________________________________________
I alla fall, när jag hade värmt upp honom en stund galopperade jag på långsidorna innan jag vände rätt upp och gjorde OS-ringarna. Han busade lite i galoppen (som alltid) men lyssnade bra. Tog ett par korta skrittpauser ibland och i slutet galopperade jag ca 2 varv i höger, respektive vänster varv. När vi skrittade hem var Markoolio väldigt trött! Han lunkade långsamt framåt, halvsov nästan, haha! Söten <3
Han var fantastiskt duktig idag! Jag är så stolt <3 Denna dagen kan jag leva länge på!
Kram på er som läste.
God natt!

Kommentarer
malin skrev:

Åh vad härligt att höra! OS-ringarna får jag testa en gång i en paddock som inte är gräs....heheh ;)

2011-10-14 @ 12:02:18
URL: http://mauolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback